Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολλές επιχειρήσεις υποτιμούν την αξία του email marketing και δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν ή ποιες αυτοματοποιημένες email καμπάνιες έχουν προτεραιότητα και ποιες αξίζουν τη δοκιμή. Ωστόσο, το email marketing είναι ένα ισχυρό εργαλείο για κάθε ψηφιακή επιχείρηση.

Σύμφωνα με μία μελέτη του VentureBeat Insight, όσοι χρησιμοποιούν email marketing επιτυγχάνουν ROI $38 για κάθε $1 που δαπανάται. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργείται υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) συγκριτικά με τα κοινά ψηφιακά κανάλια.  Η ίδια μελέτη αναφέρει επίσης ότι “το 84% των marketers πιστεύει ότι το email είναι σημαντικό ή εξαιρετικά σημαντικό για το customer loyalty”. Παράλληλα, αποδεικνύεται ότι το email marketing ενθαρρύνει επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και το customer retention γενικότερα. 

Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια ματιά σε 3 αυτοματοποιημένα emails τα οποία κάθε e-commerce κατάστημα πρέπει να ρυθμίσει/σετάρει και να βελτιστοποιήσει, ώστε να διατηρήσει το κοινό του αφοσιωμένο και να αυξήσει την πορεία των πωλήσεών του! Λάβε υπόψη ότι δεν υπάρχει μία μοναδική “συνταγή” για το πόσο καιρό θα πρέπει να στέλνεις κάθε email, ή πόσα emails πρέπει να είναι στα series. Διάβασε τα παρακάτω παραδείγματα και πειραματίσου! 

Welcome email series

Το welcome email είναι το πρώτο email που κάποιος θα πρέπει να λάβει όταν εγγράφεται σε μια mailing list. Μπορείς να έχεις ένα welcome email για πελάτες, αλλά σε αυτήν την περίπτωση, αναφερόμαστε σε welcome email που αφορά νέους συνδρομητές (δεν είναι ακόμα πελάτες).

Μια μελέτη που διεξήχθη από την Inboxarmy υποστηρίζει ότι τα welcome emails έχουν κατά μέσο όρο 4 φορές μεγαλύτερο open rate και 5 φορές μεγαλύτερο click-through rate από μία κοινή email marketing καμπάνια. Οι αγοραστές δίνουν ενεργή προσοχή και αλληλεπιδρούν με τέτοια μηνύματα, επομένως είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για κάθε επιχείρηση.

Ένα αποτελεσματικό welcome email στοχεύει να καλωσορίσει νέους συνδρομητές, να ορίσει τις σωστές προσδοκίες και να τους συνδέσει με άλλα κανάλια. Συχνά, είναι μια ευκαιρία δώσει στους δυνητικούς πελάτες ένα κίνητρο αγοράς.  

Φυσικά, υπάρχουν πολλές παραλλαγές welcome email που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Μπορεί να είναι ένα email αλλά και μια σειρά από emails.  Εμείς, θα σου προτείνουμε να δοκιμάσεις τις ακόλουθες οδηγίες:

Email 1: Το πρώτο email πρέπει να είναι ένα απλό καλωσόρισμα σε νέους συνδρομητές και μια εισαγωγή στο brand σου. Επίσης, καλό είναι να αναφέρει τα κανάλια στα οποία μπορεί να σε ακολουθήσει ο συνδρομητής (π.χ. Λογαριασμός Facebook).

Email 2: Το δεύτερο email καλό είναι να περιλαμβάνει μια περιεκτική ιστορία του brand σου. Τι το κάνει να ξεχωρίζει; Τι κοινό έχει με τους αγοραστές; Γιατί να το επιλέξουν; 

Email 3: Τέλος, το τρίτο email σού προτείνουμε να περιλαμβάνει κάποια μορφή προσφοράς, όπως μια μικρή έκπτωση, καθώς και μερικά προϊόντα που είναι δημοφιλή ή νέα.

Abandoned cart email series 

Το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού είναι 69,80%, σύμφωνα με το Baymard Institute! Μια σειρά από emails μπορούν να σε βοηθήσουν να περιορίσεις τους πελάτες που βάζουν στο καλάθι πράγματα αλλά δεν προχωρούν σε αγορά.

Email 1: Το πρώτο σου email θα πρέπει απλώς να υπενθυμίζει στους αγοραστές τι άφησαν πίσω στο καλάθι. Σου προτείνουμε, επίσης, να συμπεριλάβεις έναν σύνδεσμο που να τους οδηγεί απευθείας στο ταμείο. Προσφορά δε χρειάζεται σε αυτό το σημείο, καθώς μπορεί ένα email να είναι αρκετό για να επιστρέψει κάποιος πελάτης, χωρίς να περιορίσεις το περιθώριο κέρδους.

Email 2: Ποιοι είναι οι κύριοι λόγοι που δεν αγοράστηκαν τα προϊόντα που μπήκαν στο καλάθι; Σκέψου, κάνε καταγραφή και μετά προχώρησε στη σύνταξη αυτού του email που θα εξηγεί γιατί θα πρέπει να αγοράσει από εσένα.  Μπορείς να παραθέσεις τα οφέλη του προϊόντος και να μοιραστείς τις συχνές ερωτήσεις (FAQs), για παράδειγμα.

Email 3: Τέλος, στο τρίτο email θα μπορούσες να δώσεις περαιτέρω κίνητρα για αγορά, μέσω έκπτωσης ή προσφοράς, στα προϊόντα που είχαν αρχικά μείνει στο καλάθι.

Email series επαναλαμβανόμενων πελατών

Σύμφωνα με ένα report της Stitch Labs σχετικά με το customer loyalty, οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες, κατά μέσο όρο, αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο των εσόδων ενός eshop, αν και μόνο το 11% της πελατειακής βάσης. 

Είναι ξεκάθαρο ότι αυτοί οι πελάτες, δεν είναι καλό να αγνοηθούν. Κοστίζει πολύ περισσότερο να αποκτήσεις έναν νέο πελάτη από το να μετατρέψεις έναν ήδη υπάρχοντα σε επαναλαμβανόμενο. Γι ‘αυτό είναι καλό να έχεις μια σειρά emails που στοχεύουν στην ενίσχυση αυτής της σχέσης.

Αυτός ο τύπος email διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση, οπότε πρέπει να αποφασίσεις πόσο καλύτερα μπορεί να αλληλεπιδράσει η επιχείρησή σου με τους πιστούς πελάτες της. Επειδή οι πελάτες που κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές γνωρίζουν και εμπιστεύονται την επιχείρησή, μπορείς να εστιάσεις περισσότερο σε προσφορές που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους.

Μια πολύ βασική σειρά emails, η οποία ξεκινά μετά την ολοκλήρωση αγοράς που πραγματοποίησε επαναλαμβανόμενος πελάτης, θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι: 

Email 1: Στο πρώτο email θα πρέπει κυρίως να βεβαιωθείς ότι η παράδοση πήγε καλά και το προϊόν έφτασε όπως αναμενόταν. Ανάλογα με το προϊόν, αυτό το email θα μπορούσε να παρακινεί και για κριτική.

Email 2: Δεδομένου ότι υπάρχει ήδη μια σχέση με αυτόν τον πελάτη, το δεύτερο email μπορεί να περιλαμβάνει μια προσωποποιημένης προσφοράς ή πρόταση. Μπορεί επίσης να είναι μια καλή στιγμή για να αναδείξεις μερικά από τα νέα σου προϊόντα!

 

Πηγή